Rozhovor s ředitelem obchodní sítě společnosti Consolio
8 min.
Filip Dombrovský, jako ředitel obchodní sítě ve společnosti Consolio, má na starost také divizi Consolio Business Consulting, která se věnuje finančnímu plánování a majetkovému poradenství pro právnické osoby.
Na pozici oblastního ředitele ukončil své působení v konkurenční společnosti, a po 7 letech na finančním trhu odešel se svou skupinou budovat nový brand.
V tomto rozhovoru zjistíte, proč se současný ředitel obchodní sítě, společnosti Consolio, rozhodl opustit své předchozí působiště, a jaké výzvy a cíle si vytyčil. Také zjistíte, jaký byl důvod pro založení divize Consolio Business Consulting .

Co vás přivedlo ke spolupráci se společností Consolio? A jaké vize jste chtěl do projektu vnést?
Na konci roku 2022 jsem se dostal do fáze, kdy jsem začal cítit nechuť k finančnímu trhu, a to z pohledu poradce versus systém. Začal jsem sledovat poradenské kolegy na různých pozicích a v různých firmách a došlo mi, že se většina z nich točí v kruhu zastaralého systému, kterého jsem nechtěl být součástí. Brzy mi však došlo, že tento zastaralý systém může být výhodou v případě, že se vedle něj pokusím vytvořit svůj vlastní systém práce a spojím síly s lidmi, kteří to vidí stejně. Po schůzce se zakladatelem společnosti jsem si rychle uvědomil, že toto spojení bude fungovat.
Jakou roli zastáváte ve společnosti? A jaké klíčové aspekty vaší práce považujete za nejdůležitější pro její růst?
Na mou roli ve společnosti se může pohlížet z více pohledů. Jsem pragmatik a realista a těmito vlastnostmi skvěle doplňuji výkonného ředitele Milana, kterého bych označil spíše jako vizionáře. Přál bych každému zažít naše porady, ve kterých se potkávají Jin a Jang a diskutují o plánech. Já se vždy dívám na každý plán z několika úhlů a častokrát mi trvá, než se s nápadem ztotožním, a akceptuji ho.
Kromě toho se však podílím na vzdělávání a rozvoji poradců. Dále jsem zkraje roku většinu svého úsilí směřoval cestou tvorby divize Consolio Business Consulting, která spravuje majetek a finance firmám a podnikatelům.
Co vás inspirovalo k vytvoření divize Consolio Business Consulting a jak jste si představoval její fungování na začátku?
Myšlenka mě napadla na dovolené koncem roku 2023, kdy jsem si v hlavě rekapituloval rok a říkal si, že mi zde něco chybí. Vždy jsem inklinoval spíše k práci s podnikateli, nicméně jsem sám cítil, že tomu něco chybí. Potkával jsem se s movitými lidmi, majiteli firem a skvělými podnikateli, kteří ve svém odvětví vytvořili pro koncového zákazníka prostředí, ve kterém se cítí skvěle, ale ze strany finančního trhu jim toto málokdy bylo poskytnuto zpět. Bylo mi jasné, že rozdělení společnosti Consolio na více divizí bude skvělá varianta, a po několika měsících to můžu potvrdit.

Jakým způsobem vaše divize podporuje podnikatele a firmy v jejich růstu a jaké služby jim nabízíte, aby mohli dosáhnout svých cílů?
Naším cílem není pouze odbavit aktuální požadavek, ale nastavit spolupráci tak, abychom byli připraveni na veškeré scénáře, které mohou nastat.
V podnikání platí, že kdo neplánuje, ten se neposouvá, a to je potřeba implementovat i do naší práce. Při vstupu do spolupráce provádíme kompletní audit stavu firmy v rámci financí. Diskutujeme ohledně aktuálního stavu a zároveň plánujeme stav budoucí, tedy růst podnikání. Zde je potřeba, aby se měl klient na koho obrátit. Vše směřujeme až do finále, kdy často nastává generační obměna, popřípadě prodej firmy. Tu dnes umí zajistit naši právníci.
V čem se přístup Consolio Business Consulting liší od ostatních poradenských firem a jak zajišťujete péči o klienty na dlouhodobé bázi?
Netříštíme pozornost tak, jako to dělá většina trhu. Nepřeskakujeme na retailový trh. Chceme být kvalitní partner pro každou jednu firmu, která bude v našem portfoliu. Nechceme, aby se u nás klienti zastavili jen na skok, ale aby u nás sami chtěli zůstat.
Klientům nabízíme skvělou možnost elektronické archivace smluv, právní a daňové zázemí. U firem máme nastavené pravidelné kontroly a jsme k dispozici i v případě potřeby expresního jednání z naší strany.
Jakou roli hraje digitalizace a inovace v procesech vaší společnosti a jak využíváte moderní technologie k tomu, aby byla Vaše práce efektivnější?
Daleko větší, než jsem na začátku očekával. V tom nám pomáhá náš partner Chytrý Honza a.s., který zajišťuje veškerou digitalizaci v naší firmě. Pro klienty z podnikatelského světa je časově i administrativně obtížné, spravovat jakoukoliv dokumentaci a mít přehled nad rámec jejich podnikání. V tomto nám vše usnadňují aplikace, které dnes může mít klient i v telefonu, a tak v krátkém čase a bez námahy zjistí, vše co potřebuje, popřípadě nám zašle požadavek.
Jakou vizi máte pro budoucí růst Consolio Business Consulting a jakými kroky chcete posouvat firmu a své klienty vpřed?
Osobně věřím, že Business Consulting bude mít velké jméno a firmy nás budou doporučovat. Osobně si vážím každého jednoho klienta, který mi podá ruku, a vypije si se mnou kávu. Samozřejmě jsme ještě na začátku, nicméně v čase budeme rozšiřovat náš tým a prostory o další specialisty. Osobně jsem rád, když je spolupráce vždy prospěšná pro obě strany, protože jenom tak to může fungovat. Za naším úspěchem stojí z velké části i klienti, kteří nám vloží důvěru.
Na závěr, co vás osobně motivuje k neustálému vzdělávání a rozvoji, a jak tuto motivaci přenášíte na své kolegy a klienty?
I když to může znít vtipně, cítím se jako žralok. Ten musí neustále plavat, aby mohl dýchat. Tímto se řídím i v osobním životě. Ne však tak, jak si většina může myslet. Velmi rád pracuji, ale zároveň i sportuji a cestuji se snoubenkou. Snažím se každou chvíli svého života využít naplno, a to jak v podnikání a osobním rozvoji a nových akvizicí, tak i ve sportu a cestování, protože právě vždy najdu nejlepší inspiraci a načerpám nové síly.
